Follow us on:

Pages

Sempitnya Pemikiran Rakyat Malaysia (Siri 3) - Duit Syiling



Aku tahu perkara ini bukan lah asing/baru lagi di dengar tetapi sudah acap kali kita mendengar dan membacanya di blog dan laman sesawang yang ada. Jika tidak salah aku-lah perkara ini berbangkit sebelum duit syiling baru ini keluar sudah jadi bualan mulut dan coretan pena-pena pada laman sesawang yang tumbuh macam cendawan selepas hujan tue..  okeyh.

Suka aku ingin maklum dan ingatkan yang apa yang aku coretkan ini bukan-lah sebab aku sokong zionis, seperti di SIRI 2 bukan-lah aku sokong freemason, tetapi niat aku adalah ingin merungkai dan menterjemahkan betapa lemahnya pemikiran rakyat Malaysia dalam membuat andaian dan persepsi yang betul-betul tidak masuk dik-akal yang dah terang-terang lagi bersuluh itu. Niat aku adalah untuk membuka mata semua pihak, tidak kira dari mana latar belakang anda semua supaya berfikir secara positif dan berhikmah. Sebab tubuh yang sihat bermula dari akal yang sihat or terbalik ayat aku tue?? Hak2.

Mula sekali aku akan tunjukkan gambar-gambar duit syiling baru yang telah bertambah biak disekitar Malaysia ini.
Jika kita lihat semua duit baru tersebut tanpa ada apa-apa yang dikaitkan dengan mana-mana lambang, aku rasa tiada siapa-pun akan terfikir itu adalah Yahudi dan Israel. Masalah orang Malaysia ini adalah suka mengaitkan dengan benda-benda yang lain. Orang Malaysia nie bila dah tiada benda nak dikaitkan benda yang tidak masuk akal-pun nak dikaitkan. Orang Malaysia nie, aku dan unclelimak memang perasan, diorang suka kaitkan dengan benda-benda yang tidak masuk akal. Contoh, benda-benda yang mistik. Betul.. kita orang islam tahu bukan kita sahaja makhluk yang menetap dibumi ini. Tapi takkan-lah semua kejadian terjadi dengan benda-benda mistik nie. Kita sebagai khalifah kene berfikir dengan lebih mendalam dari pelbagai aspek dan rasional-nya.

Sekarang aku bagi anda semua melihat gambar-gambar duit syiling yang telah di merge-kan dengan lambang-lambang lain.





















Jelas kita lihat dimanakah yang dikatakan Yahudi dan Israel. Baru kita tahu dimanakah bentuknya yang mereka kaitkan dengan lambang Yahudi dan Israel. Di situlah yang aku dan UncleLimak ingin tunjukkan betapa sempit-nya pemikiran rakyat Malaysia dalam menilai sesuatu bentuk dan sesuatu benda. Meraka melihat dari segi akal dan logik itu dah betul, akan tetapi mereka semua terlupa akan sesuatu yang ada pada mereka iaitu ‘Hati’.

Jika kita kaji semula sejarah islam sebenarnya symbol tersebul telah diguna pakai oleh Nabi Sulaiman atau lebih dikenali dengan ‘’Bintang Daud’’. Symbol ini sangat terkenal masa pertengahan abad pada era kerajaan islam dikuasai oleh Nabi Sulaiman. Maka cop ini diguna pakai pada era tersebut. Maka dengan itu, dimanakah letaknya symbol itu adalah Israel dan Yahudi?! Sebenarnya mereka telah mengisytiharkan itu adalah lambang dan symbol mereka. Maka dengan itu, ramai orang-orang islam kini telah memandang serong terhadap symbol ini. Tidak hairan-lah jika Yahudi berkongsi Nabi Isa dengan umat islam tetapi cara kita mengenali Nabi Isa itu adalah berlainan. Sama jugalah kita dengan Indonesia, tidak hairan-lah jika meraka tuduh Malaysia curi adat Indonesia dan kita pula tuduh Indonesia curi adat Malaysia. Sebab kita ini adalah serumpun dan se-asia maka jangan-lah kita menyimpitkan pemikiran kita dek kerana adat dan budaya.

Sama seperti duit syiling tadi, kita kongsi Nabi yang sama, menceritakan Nabi yang sama, orang yang sama akan tetapi jalan cerita dan pengenalan tidak sama seperti yang Yahudi percaya. Itu hak mereka untuk mengunakkan lambang sebegitu sebab Nabi Isa ponw diturun kan untuk kaum Yahudi juga pada masa itu. Jika tidak salah aku lah. Tapi kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya memikirkan benda yang lebih positif dan releven.

Jika anda semua mahukan bukti yang lebih kukuh dan lebih releven lah, aku dan UncleLimak dah lihat dan survey banyak tempat di Malaysia mahupun di luar Negara sekali-pun, cuba kalian semua perhatikan corak dan lakaran di dinding masjid terkemuka dunia tidak kira lah baru atau sudah beribu-ribu tahun lamanya di bina, mereka tetap mengunakan lambang tersebut, lambang yang dikatakan Israel dan Yahudi itu lah yang mereka pakai untuk menghiasi masjid dan surau yang dibina. Sedangkan, Sollahhuddin pejuang palestin juga mengunakan symbol yang sama ketika menawan BaitulMaqdis.
So, dimana letaknya lambang itu adalah Yahudi dan Israel?! Mungkin pada zaman ini mereka lebih kerap mengunakan lambang sebegini, saya simpulkan disini, mereka memang lah zionis dan Yahudi laknatullah, tetapi lambang itu tidak salah kita gunakan kerana lambang itu lah yang digunakan sejak zaman berzaman lagi. Malah masjid Cordova juga mengunakan symbol yang sama menghiasi dinding-nya, selain itu juga, cuba anda lihat di sejadah dan tikar permaidani yang membentang luas di masjid-masjid yang ada di dunia ini semua-nya mengunakan bentuk yang hampir sama dengan lambang zionis dan Yahudi ini.

Pendapat aku dan UncleLimak berbeza sedikit dari kamu semua, bagi kami mereka hanya mengunakan symbol yang hampir serupa sahaja, bukan lah bermaksud apa-apa. Yupz! Memang kita kena berwaspada dengan ancaman dan gerakkan mereka, tetapi bukan ini caranya untuk berjuang, bagi kami lambang yang ada pada duit syiling Malaysia itu seperti salah satu corak yang ada pada tikar yang diperbuat daripada tikar mengkuang.
Jika anda semua tidak suka akan duit syiling tersebut, kalian boleh-lah sedekah kepada orang yang memerlukan or korang sume bagi jerk dekat aku nie hahh.. lebih better. Korang xnk duit tue xpyah ckp bnyk.. bgi jerk dekt aku. Hak2.